ikona home
ikona home

logo recal

napis aktualnosci

Coke Live Music Festival pionierem ekologicznej edukacji wśród festiwali muzycznych.

Coke Live Music Festival stał się jedną z najważniejszych imprez muzycznych w Polsce. W tym roku odbędzie się jego szósta edycja. Dzisiaj festiwal przyciąga ponad 40 tysięcy młodych ludzi z Polski i Europy. Coca-Cola stara się wykorzystać tę niepowtarzalną okazję do szerzenia edukacji ekologicznej. Już po raz trzeci festiwalowi towarzyszyć będzie szeroko zakrojona edukacyjna akcja ekologiczna, która ma zachęcić młodzież uczestniczącą w festiwalu do segregacji odpadów. W ubiegłych latach akcja przyniosła ogromny sukces. Organizator i sponsor Coke Live Music Festival liczą na równie duże powodzenie akcji w tym roku.

Jak co roku, ekologiczna akcja edukacyjna będzie przebiegać pod hasłem „nie zatrzymuj. przetwarzaj”. Jest ona częścią szeroko zakrojonych działań prowadzonych pod marką Coca-Cola, które mają przekonać szczególnie młodzież, że opakowanie nie jest odpadem, a cennym surowcem oraz popularyzować wśród uczestników festiwalu ideę segregacji odpadów. W ramach akcji, za zebrane i przyniesione do specjalnie przygotowanych punktów plastikowe lub papierowe kubki po napojach, będzie można otrzymać gadżety wykonane w 50 % z przetworzonych butelek PET.

Edukacja ekologiczna będzie prowadzona przez markę Coca-Cola wraz Organizacją Odzysku Rekopol oraz Fundacją na rzecz Odzysku Aluminiowych Puszek po Napojach RECAL. Fundacja RECAL zaprasza uczestników do wzięcia udziału w rozgrywkach w puszkową koszykówkę, puszkowe kręgle, jak też do udziału konkursie plastycznym na plakat CLMF z ALU-PUSZKĄ. Na terenie festiwalu pojawią się również materiały informacyjne zachęcające do przyłączenia się do akcji oraz kosze do segregacji odpadów.

W wyniku pierwszej akcji ekologicznej w 2009 roku zebrano blisko 77 % wszystkich kubków sprowadzonych na teren festiwalu. Wśród uczestników festiwalu zapanowała wówczas moda na ekologiczną „rywalizację” – z każdą godziną trwania akcji, kolejne grupy biorące udział w zabawie, przynosiły coraz więcej opakowań do przetworzenia. Bezapelacyjny rekordzista stawił się w punkcie zbiórki z 520 opakowaniami naraz. W kolejnym roku popularność akcji wzrosła jeszcze bardziej, dzięki czemu ilość zebranych kubków wzrosła do blisko 90%.

Działania związane z edukacją ekologiczną podczas Coke Live Music Festival to element strategii społecznej odpowiedzialności biznesu firm systemu Coca-Cola, która zakłada minimalizację wypływu działalności firm na środowisko. Strategia obejmuje takie obszary jak ochrona zasobów wodnych oraz odzyskiwanie i recykling odpadów. Więcej informacji na temat strategii zrównoważonego rozwoju firm systemu Coca-Cola można znaleźć na stronie: www.cocacola.com.pl.